Vad vi är bortskämda..


Ja nu har det gått en liten tid sen jag (ebba) skrev har hänt sååå mycket samtidigt,
 så jag har knappt hängt med själv.

På onsdag bär det av till Strasbourg eller "Frankrike" som vissa verkar föredra att säga för att det låter finare haha, med klassen..eller ja nästan alla i klassen + några till. Vi ska vara där till Lördagkväll och på den tiden bland annat delta i Euroskolan där , besöka Bergen-Belsen koncentrationslägret samt festa satan...



Jo juste det, jag sitter här och tänker hur riktigt jävla bortskämda vi är, eller JAG är..jag kan ju inte prata för alla andra men jag och många jag känner är äckligt bortskämda egentligen. Okej att de finns massa människor som är mycket rikare och mer bortskämda än vad vi är men som sagt kan inte jag prata för dem.

Jag ska i sommar åka med några kompisar till Calella i spanien och bo på ett fint hotell nära barcelona. Så alltså är det påtiden att börja spara lite pengar, + jobba såklart. Med något..
Men att veta att mina föräldrar kommer att betala det jag inte inte har råd med och skicka med mig pengar är egentligen en dålig grej man har blivit van vid.
Så alltså sitter jag här och sparar pengar ändå av den lilla inkomst jag har nu. Sitter vid datorn och kommer in på¨en sida om miljöfrågor..klickar in på en sida där man kan rädda en bit regnsskog genom att bara KLICKA! Och en sida där man också kan KLICKA för att ge fattiga barn mat!!!!!!
Kom sedan in på fairtrades sida där man kan skänka pengar till att rädda sjuka djur,utrotningshotade djur,fattiga barn, sjuka barn, regnskog och länder med krig osv.

Jag skämdes riktigt mycket för att jag sitter här med mina pengar och sparar dem till att göra en resa som skulle kunnat hjälpa dessa människor och miljön så OTROLIGT mycket, en resa som egentligen är oviktigt  och bara är en extra grej för att ha kul, vilket man kan göra på så många fler sätt...

Samtidgt känner man sig så väldigt otillräcklig..

Men om alla gör lite ,gör det SKILLNAD, riktigt mycket!

Jag skänkte pengar till sjuka barn i Burma...alltid en början..

Jag menar inte att man inte ska kunna ha kul, göra roliga saker , men man kan väll åtminstone göra något lite, de minsta betyder det också...ni kan ju tänka på det.


http://www.thehungersite.com/clickToGive/home.faces?siteId=1 -> Länk till att skänka pengar gratis till svältande barn

http://www.thehungersite.com/clickToGive/home.faces -> Länk till att rädda regnskog gratis


Man kan även gå in på fairtrade och köpa allt möjligt , och pengarna går till behövande ->
http://shop.therainforestsite.com/store/category.do?categoryId=284&link=Store_TRS_LeftNav_284&siteId=221  ->




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0