Sjuk..


Hej idag är jag (ebba) sjuk så jag har varit hemma hela dagen och läst och sovit och läst.. Jag läser en av de bästa böckerna jag någonsin har läst förut den heter:

Boktjuven     

-  
skriven av Markus Zusak

Har läst ut den nu och den berörde verkligen mig...

Handlingen kan beskrivas av bokens baksida:



När döden berättar en historia måste du lyssna.

Tyskland 1939. Landet  håller andan.
Döden har aldrig haft mer att göra, och det är bara början.
  Nioriga Liesel Meminger bor hos en foster familj.
Hennes föräldrar har tagits till ett konsetrationsläger och hennes bror är död.
Liesel stjäl böcker- från nazisternas bokbål, borgmästarens bibliotek, varheslt böcker finns att hitta.
  Hon delar böckerna med sina grannar när de sitter i skyddrummen och med den judiska man som gömmer sig i hennes källare.
  Detta är Liesels berättelse. Och berättelsen om dem som bodde på Himmel Straβe, när bomerna föll.




Det är en bok jag aldrig ska glömma



Förresten så ska jag ha 18-fest på Lördag, om jag nu blir frisk vilket jag är tvungen att bli då jag vägrar att skjuta upp det bara pga. detta.
Minsann!

Haha såg detta idag, så jävla gjutet! Björn Gustavsson och Johan Glans för underbara.

http://www.youtube.com/watch?v=n-FKzV0bTbQ

Ja så är det, förresten var jag o nesme på solarium förra veckan här kommer en bild därifrån!
Njut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0